fredag 2 september 2011

Nytt projekt!

Oj, oj vad det går trögt med denna blogg... lär väl inte bli bättre när vi får barn i otober heller... men jag ska göra mitt bästa för att uppdatera lite oftare!

Vi har precis bestämt oss för att ta tag i ett husprojekt till innan bebisen kommer och det är hallgolvet. Just nu ligger en plastmatta där som det visserligen inte är något större fel på då den ser ut som ett trägolv (har varit slarvig med före-bild...men jag har nog någon sparad någonstans som jag visar sedan när hallen är klar). Tanken är att vi ska ta bort plastmattan, isolera bättre, lägga golvvärme och sedan svart klinker ovanpå. Sedan vill jag gärna ha vit pärlspont på väggarna men det blir ett senare projekt. Det viktiga är att vi blir klara med golvet då det är ett riktigt köldhål på vintern...

Så här ser det ut nu iallafall:



Ett annat, mindre avancerat projekt, är (var) gardiner till barnrummet. Jag är ju ingen stjärna på att sy direkt men gardiner är ju mindre komplicerat så det klarar jag faktiskt av :) Jag skulle egentligen beställa ett jättegulligt tyg med katten Findus på:

men då det kostade 150 kr/m tyckte jag det blev lite väl mycket pengar (det är ju en hel del andra hål som det ska stoppas pengar i just nu... så jag köpte 5 m tyg på Jysk istället (249 kr som de två dagar senare reade ut för 99 kr = surt!!).  Jag sydde gardinerna med dubbelt tyg (ytterligare en anledning till att satsa på lite billigare tyg...) så att de även fungerar som mörkläggningsgardiner. Okej, det blir inte kolsvart men lite mörkare åtminstone.
Resultat:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar