måndag 26 september 2011

Hösttider

Ja nu är det verkligen hösttider. Ett starkt tecken på det är att vi har börjat köra pelletskaminen på nätterna. Det är så skönt att komma ner i ett varmt kök på mornarna! Vi går annars mest i väntans tider för om två veckor, enligt beräknat datum, kommer vår lilla/e bebis! Så sjukt spännande! Jag har precis gått på två veckors semester som sedan komma att fortsätta i föräldraledighet så i skrivandes stund kommer jag inte att gå tillbaka på jobbet på ett år! Känns overkligt! Som tur var har jag fått sådan klassisk "boa-energi", sådant som blivande mödrar får då man helst vill gå hemma och städa och pyssla inför den stundande bebisens ankomst. Igår rev jag ut hela klädkammaren, skurade den och sorterade och vek om alla kläder så där är nu superfint :)

Idag bär det av till Birsta för att handla flytspackel, klinker och annat till hallen som vi gärna vill få klar så snart det går (så klart). Det är ju en fördel att ha en hall att dra in och ut barnvagnen i.

Fredrik som varit två veckor i Jokkmokk och jobbat på en stor övning, Barents Rescue, är ledig med mig i tre dagar nu - underbart! Igår kväll tog vi en promenad ner till havet där Fredrik lade i nät. Då vi inte har båten i fick det blir att traska i med vadarstövlarna.

Smågubbarna var nyfikna och följde med

Knasen ser till att det går rätt till när husse lägger ut nätet

Naturen är allt bra vacker nu!

Trots att det blivit kallare och naturen kläs i höstfärger fortsätter blommorna att blomma. Precis så här hade jag tänkt mig att snöstjärnan skulle bli när jag planterade den, sen trodde jag väl kanske inte att det skulle dröja ända till slutet på september...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar