tisdag 12 oktober 2010

Höst

På sätt och vis är hösten himla mysig, åtminstone den här tiden på hösten när hela naturen exploderar i färg! Det blir lite kyligare och luften blir klar och frisk att andas. Inne tänds det ljus och huset värms upp av brasan i kakelugnen. Hösten är mysig helt enkelt. Det enda jag inte riktigt kan förlika mig med är mörkret. Jag gillar inte att det blir mörkare och mörkare, är ju rätt mörkrädd... Och har dessutom världens sämsta mörkerseende...

Kände mig lite pysslig en dag så jag gjorde ett litet höstarrangemang i några utekrukor. Fråga mig inte vad det är för växter (förutom ljungen, det vet jag vad det är!) men det blev lite mysigt iallafall (haha jag låter som Ernst). Lyktan är en present från min kära mor : )

2 kommentarer:

  1. Där ser man! Ännu en blogg att följa. Jag ser framemot att läsa om renoveringen av smutten!
    //Martin

    SvaraRadera
  2. Men den är ju redan renoverad! Eller ja, isolerad iallafall...

    SvaraRadera