lördag 14 april 2012

Vår!

Idag är det den 14 april och våren är här! Vissa bakslag har det varit med snöslask och det lär väl komma några till innan naturen bestämmer sig för att leva upp igen. Men sakta men säkert börjar vårtecknen att synas i form av bland annat tussilago längs vägarna. Det är i stort sett ingen snö kvar, endast fläckvis i skogen och skuggiga platser men det är inte mycket. Det är sååååååååååå underbart att våren och sommaren är på väg! Har aldrig längtat så mycket efter dessa årstider som i år!

Förra året vid denna tid planterade jag fina påskkrukor. I år med en liten spädis är det inte lika enkelt att finna tid till det men Fredrik har pysslat lite och fått till tre fina krukor så vi får lite vårfint på farstukvisten.



Ska försöka få denna blogg att leva lite mer nu när husprojekt och trädgårdsprojekt börjar komma igång igen. Aktuellt husprojekt är hallen som i skrivandes stund håller på att målas om av Fredrik. Jag funderar på hur jag ska arrangera tavlor i hall och trappa. Vi har två typer av tavlor som suttit där tidigare, dels svartvita foton i vita ramar som suttit lite huller om buller i hallen som en fotovägg, och dels vackra bilder från Fredriks familjs torp i Värmland med träram som suttit längs väggen i trappan till övervåningen. Jag är lite i valet och kvalet hur jag ska arrangera tavlorna nu, om det ska bli samma som förr eller något nytt arrangemang... Ja, jag får fnula lite helt enkelt.

Och bilder på hallen kommer som utlovat när den är färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar