söndag 27 mars 2011

Inredningsprylar

Lovade i ett tidigare inlägg att jag skulle visa bilder på lite inredningsgrejjer vi fått och här kommer dom:

Har länge önskat mig en ljuskandelaber men inte hittat någon själv. Har letat både på loppisar och butiker men inte hittat den rätta. Men mamma hon kan hon! Jag vet inte var hon hittade denna men det är precis en sådan jag tänkt mig och den passar så bra på vår matplats.

En annan present är denna underbara smidesskål som jag bara älskar! (Skålen är inte sned, det är jag som är en dålig fotograf...) Skålen är oftast som alltid fylld med apesliner eftersom vi har den goda vanan att pressa apelsinjuice till helgfrukostarna - mums!


Två fina presenter på en bild. Dels en smart ljusstake som gör sig väldigt bra vid vedspisen och dels ett luffarschack där bottenplattan är gjord av lavasten. I början spelade jag och Fredrik om vem som skulle hämta ved men eftersom jag alltid förlorade lades det ner... jag blev så less att hämta ved hela tiden...


Detta fina hjärta till ljushållare fick vi i förlovningspresent av mamma och pappa. Hjärtat är av svart smide och inhandlades i en gårdsbutik i Timrå. Butiken ligger långt ut på landet och är rätt svår att hitta men det är väl värt mödan när man hittar dit. Underbara saker i shabby chic-stil *min stil*. Butiken inrymmer dessutom ett jättemysigt litet café - rekommenderas varmt för besök! http://www.timragardsbutik.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar