fredag 7 januari 2011

Julen

Ja då var julen över... Det brukar kännas lite vemodigt att plocka bort julen tycker jag. Mitt i kallaste december lyses tillvaron upp med julfirandet. Man pysslar, bakar, julpyntar, tar in julgran, träffar nära och kära och helt plötsligt ska man återgå till "gråveckorna". I år har jag dock fått njuta lite extra av julen då det var första gången jag var ledig innan jul istället för efter vilket gav lite extra tid att julfixa hemma, lyssna på julmusik, handla julklappar och det gjorde att jag fick ut så mycket jag bara kunde av julen =)

Jag och Fredrik fick massor med fina julklappar till hemmet, bland annat en hylla, kandelaber, smideskål och ljusstake. Bilder kommer. Ska passa på att byta ut lite gammal inredning tänkte jag, ett enkelt sätt att förnya hemma.

Lägger in en liten, vad man kan tro, fridfull julebild på Knasen som stilla sitter och ser på det röda juleljuset. I själva verket var han väldigt intresserad av den fladdrande lågan och sekunder efter att denna bild togs fäktades han vilt med lågan. Som tur var han vi få bort honom innan det hände en olycka...


God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar